Rye, NY USA - 20-24 Giugno 2013.

.

21 Maggio 2013.

Da: Lora Hugelmeyer
Inviato: lunedì 20 maggio 2013 14:57
A: Rotary Club Portofino
Oggetto: Re: Sister Club Visit
Priorità: Alta

Dear Riccardo,
It would be great to have your club visit us on June 20 for several days. Our annual installation dinner is scheduled for June 20 and it would be nice to celebrate the beginning of a new year with your club present. Let us know how many of you will be coming and your flight information so we can start to make reservations.
We are looking forward to meeting all of you.
Yours in Rotary,
Lora

Segue il testo di una mail con la quale il RC Rye ci ha trasmesso alcune informazioni sul loro Club, con la traduzione in italiano a fianco.

We are a club of 30 members in Westchester County and this year was our 50th anniversary in Rotary. We are in District 7230, which covers the geographical area of New York(Manhattan, Bronx), Staten Island, Westchester County and Bermuda. There are 48 clubs in the District. The district website is www.rotary7230.org .

Rye is a wealthy community that seems to blend both the traditional and contemporary lifestyles. Its residents work hard during the week, in Manhattan, Westchester or Connecticut and enjoy unwinding on the weekend in the quietude and small-town charm that is Rye.

There are historically significant homes and landmarks (from the past 400 years) throughout Rye that have been preserved through careful planning. Additionally, one of its main attractions is it's beautiful 5 mile coastline that borders on the Long Island Sound and home to several private beach, golf, yacht clubs and nature trails.

The community of Rye places great emphasis on its school system and 99% of the graduates go on to higher education. The Rye school system is ranked in the top 100 schools in the United States. As a Rotary club, we have also emphasized education by providing over ten scholarships a year to graduating seniors who excel as young leaders both academically and in service by playing a significant role in sports, the arts, or in the community.

Besides the scholarships, the Rotary Club of Rye has had a variety of Community, Vocational and International projects over the years. The most recent international project was sponsoring “Gift of Life” children with congenital heart defects from developing countries who were brought to Westchester County Medical Centers for life-saving open heart surgery.

Currently, we are currently looking to create a Sister Club project under the Gift of Life Umbrella and have doctors from Africa train with doctors in Italy to create a more sustainable program versus the case by case program our club sponsored in the past.

Siamo un club di 30 membri nella contea di Westchester, quest'anno è stato il nostro 50 ° anniversario nel Rotary. Siamo nel Distretto 7230, che copre l'area geografica di New York (Manhattan, Bronx), Staten Island, Westchester County e Bermuda. Ci sono 48 club del distretto. Il sito web del distretto é www.rotary7230.org .

Rye è una comunità ricca che sembra fondere entrambi gli stili di vita tradizionali e contemporanei. I suoi abitanti lavorano sodo durante la settimana, a Manhattan, Westchester o Connecticut e si rilassano nel fine settimana nella quiete e nel fascino di piccola città che è Rye.

Ci sono abitazioni storicamente significative e monumenti degli ultimi 400 anni in tutta Rye che sono stati conservati attraverso un'attenta pianificazione. Inoltre, una delle sue principali attrazioni sono i 7 chilometri di costa che confina con il Long Island Sound,  sede di alcune spiaggia private, campi da golf, yacht club e percorsi naturalistici.

La comunità di Rye pone grande enfasi sul suo sistema scolastico; il 99% dei laureati prosegue per l'istruzione superiore. Il sistema scolastico di Rye è classificato tra i primi 100 negli Stati Uniti. Come Rotary club, abbiamo anche sottolineato l'educazione, fornendo più di dieci borse di studio all'anno per laureandi che eccellono come giovani leader sia in sede accademica che nella loro professione, giocando un ruolo significativo nello sport,nelle arti, o nella comunità.

Oltre alle borse di studio, il Rotary Club di Rye ha tenuto una serie di progetti, in ambito di comunità locale, professionale ed internazionale nel corso degli anni. Il più recente progetto internazionale è stato sponsorizzare il "Gift of Life", rivolto a bambini con difetti cardiaci congeniti dei paesi in via di sviluppo, portati al Westchester County Medical Centers per la  chirurgia salva-vita a cuore aperto.

Attualmente, stiamo cercando di creare un progetto in Gemellaggio che va sotto il nome de "Gift of Life Umbrella" Consiste nell'addestramento in Italia di medici Africani da parte di medici italiani. Si tratta di creare un programma più efficiente e sostenibile rispetto ad una applicazione singolo caso per caso, come abbiamo fatto in passato.

Segue l'elenco dei Soci del RC Rye, ciascun nome preceduto dalla propria appartenenza professionale.

Accountant – CPA

Frank LaRusso