Rye, New York, 18 Aprile 2016

Da: Lora Hugelmeyer, Rye Rotary Club e Governatrice Incoming del Distretto 7230

-------------------------------------------------------------------------------------------------

As I am getting ready to begin my first event as Incoming District Governor for District 7230, i wanted to say
hello to all of you as you also start the transition to a new Rotary year. It’s also a good time to review goals for the incoming year, especially regarding membership, fellowship and projects.

We became sister clubs almost four years ago and although we both had events in the last two years to raise funds for Project Alinick, that the Rotary Club of Courmayeur -Valdigne initiated, but much more is needed to get this going or it needs to be scaled back. This gives us a chance to think if we should continue in this direction or switch to another initiative that others are more passionate about. I know our club in Rye is very community focused but also open to new ideas.

For example, our club President, Pam has our club working in partnership with another non-profit organization, AFYA foundation afyafoundation.org that collects used medical equipment and supplies and ships them to other countries. This has become very popular and Pam actually stores donations at her bank between pickups. Our incoming President Jason, is also very connected to so many people in our community and has done a great job bringing very interesting speakers to our club on a weekly basis, which helps stimulate other ideas.

It is also helpful to create more opportunities for friendship and fellowship at the international conferences and conventions. Many clubs pay for the incoming Club President to attend the RI Convention because it is a good way to meet others and understand all the opportunities to serve in our world. If any one is thinking about attending the RI conventions, please let me know as I will be in Seoul, Korea: May 28-June 1, 2016 and Atlanta, Georgia, USA: June 10-14, 2017.

I also want to share our District “ Save the Dates 2016-17” brochure (attached). I would love to have you attend
any of these events and introduce the Sister Club Rotarians to all our guests. My District Installation Event is on Thursday, June 16, 2016 at the Lyndhurst Mansion in Tarrytown and the Rotary International Director Elect for our Zone, Dean Rohrs, from Vancouver, Canada will be the guest speaker. Incoming President from our Sister Club in Courmayeur-Valdigne, Davide Bertolo and his wife Lucy, will also be coming to New York at this time, and will be attending the installation dinner on Thursday and our Club Meeting on Friday, June 17. Hotel Rooms are available at The Tarrytown House at $200 a night and this is also where Dean, Davide and Lucy will be staying.

Looking forward to hearing from you and of course even better, having you visit us,
Lora
Rotary Club of Rye
District 7230
District Governor 2016-2017

Mi sto preparando per il mio primo evento come Governatore Distrettuale Incoming per il Distretto 7230. Voglio salutare tutti voi mentre sta iniziando la transizione verso un nuovo anno rotariano. E anche l'occasione per rivedere con voi gli obiettivi per l'anno in arrivo. Siamo diventati club gemellati quasi quattro anni fa; negli ultimi due anni abbiamo organizzato eventi per raccogliere fondi per il progetto Alinick, che il Rotary Club di Courmayeur-Valdigne aveva avviato, ma siamo ancora molto indietro per poter avviare il progetto, e forse bisogna pensare se è il caso di ridimensionarlo. Credo si debba anche riflettere se dobbiamo continuare in questa direzione o passare ad un'altra iniziativa che vede altri club coinvolti.

So che il nostro club in Rye è molto concentrato su attivita legate alla comunità locale, ma è anche aperto a nuove idee. Ad esempio, il nostro presidente, Pam, ha coinvolto il nostro club che lavora in collaborazione con un'altra organizzazione non-profit, AFYA afyafoundation.org fondazione che raccoglie attrezzature mediche di seconda mano e ne cura la spedizione in altri paesi. Questo service è diventato molto popolare tra i Club ed i Soci. Pam raccoglie donazioni che servono a pagare i trasporti fino a destinazione. Il nostro incoming president, Jason, è interconnesso a tante persone nella nostra comunità ed ha fatto un ottimo lavoro portando relatori molto interessanti per il nostro club, ciò aiuta a stimolare altre idee.

E' anche utile creare maggiori opportunità di l'amicizia presso le conferenze e convegni internazionali. Molti club sostengono il costo di far partecipare il proprio Incoming President ai Congressi Rotary Internatonal, perché è un buon modo per incontrare gli altri e capire tutte le opportunità di service a livello mondiale. Se qualcuno è intenzionato a frequentare le convenzioni del RI, per favore fatemelo sapere, io sarò a Seoul, Corea: 28 maggio-1 giugno 2016 e Atlanta, Georgia, USA: 10-14 Giugno 2017.

Voglio anche condividere il nostro opuscolo distrettuale "Save the Date 2016-17" (in allegato). Mi piacerebbe avere i nostri club gemelli rappresentati ad uno di questi eventi e presentarvi a tutti i nostri ospiti. Il passaggio di consegne è Giovedi 16 giugno 2016 presso il Lyndhurst Mansion a Tarrytown e il Direttore Eletto del Rotary International per la nostra zona, Dean Rohrs, da Vancouver, Canada sarà l'ospite d'onore. L'incoming President del nostro club gemello Courmayeur-Valdigne, Davide Bertolo e sua moglie Lucy, saranno presenti a New York durante la cerimonia e la successiva cena di insediamento del Giovedi e parteciperanno al nostro Meeting Club il Venerdì, 17 giugno. Camere sono disponibili presso The Tarrytown House a $ 200 a notte e questo è anche il luogo dove Dean, Davide e Lucy alloggiano.

Resto in attesa di sentirvi e, spero, di vedervi,

Lora
Rotary Club di Rye